ЩО ТАКЕ ГУМОВА крихтка?
Фахівці з переробки гуми поділяють матеріал на кілька категорій. Найпоширеніша: форма і сировину (з чого отримали гумову крихту при переробці). Від форми гумової крихти залежить вартість плитки, її міцність і гнучкість, довговічність і властивість проводити воду.
За типом форми гумова крихта ділиться на 3 види:
- кубовидна.
Ножові дробарки або ножові гранулятори подрібнюють гумову вторсировину. Завдяки ножам з кутом заточування менше 90 градусів, крихта виходить рівною, а для її склеювання потрібно менше поліуретанового клею. Така економія дозволяє знизити собівартість плитки з гумової крихти на 30%. Також перевага крихти кубічної форми - міцніші, ніж з гранул "рваної форми". Частинки правильної форми використовуються для виробництва безшовних гумових покриттів, килимків, матів;
- "стружка".
Стара покришка затискається в спеціальний прилад і починає обертатися. Спеціальна ріжучий насадка обертається в протилежну сторону зі швидкістю 2 500 об / хв., Знімаючи з покришки "стружку" або "голки". З такою крихти роблять гумове покриття методом холодного чи гарячого формування. Витягнута форма "голки" забезпечує більш щільне прилягання і високу адгезію при склеюванні. Виробник використовує таку форму гранул для виготовлення безшовних кольорових покриттів;
- рвана форма.
На вальцях, дробарках, грануляторах покришки дроблять на дрібні шматочки. У порівнянні з іншими варіантами форми ця - найдоступніша. Для склеювання рваних гранул необхідно багато клею, така плитка повільніше проводить воду і сохне довше, ніж покриття з квадратних гранул. Крихти рваної форми доцільно використовувати в якості добавки до крупинок кубічних або у вигляді стружки.
Варіанти сировини для виготовлення плитки
- 1. Використані автомобільні покришки.
Саме з них виготовлено 70% гумової плитки. Ідеальне сировину - зношені автомобільні покришки від великогабаритної техніки імпортного або вітчизняного виробництва. Приймальники вторсировини не сортуються покришки на види і типи. Саме тому вже виробник відбирає матеріал по типу частинок, однорідності і відсутності включень.
- 2. Камери і Флиппер.
Така крихта відрізняється від крихти з покришок навіть за запахом. Вона ідеальна для виготовлення гумобітумних сумішей або як доповнення до автомобільних покришок.
- 3. Транспортні стрічки.
Такі стрічки часто йдуть на металевому або текстильному корду і повторно переробляються по два, три рази.
- 4. Гумова підошва старого взуття.
У порівнянні з першими трьома джерелами відсоток гумової плитки, виготовленої з підошов, незначний.
- 5. Гумові відбійники, кранці та інші вироби з гуми, використовувані моряками.
Які фракції крихти використовуються при виготовленні гумової плитки?
- Верхній шар.
Як правило використовується фракція 2-4 мм. Допустима фракція 1-3 або 2-5 мм. Деякі виробники використовують тільки 1мм. Більший розмір крихти для верхнього шару не використовують.
Розмір фракції впливає на естетичний вигляд плитки і на її жорсткість. Чим менше фракція (1мм.), Тим менше амортизує і тим щільніше поверхню.
- Нижній шар.
Використовують більш велику крихту. 4-6-8-10 мм. Не важливо з якої фракції (велика або дрібна) зроблений нижній шар. Його мета - підкладка для верхнього шару і амортизація.
Виріб формується під постійним тиском, тому всі частинки гуми щільно скріплюються між собою і виріб прекрасно зберігає свою форму при експлуатації.